Маркето(б)лог

Интернет реклама: предимства и недостатъци

Home  >>  Google AdWords  >>  Интернет реклама: предимства и недостатъци

Интернет реклама: предимства и недостатъци

On май 10, 2016, Posted by , In Google AdWords, With No Comments

Интернет реклама: предимства и недостатъци

 

Огромен брой хора сърфират в интернет ежедневно – както вкъщи, така и на работа. Така всеки ден човек получава достъп както до социалните мрежи, така и до множество новинарски сайтове, електронни магазини и пр. Всички те обстрелват с полезна информация според сферите на интереса на човек, което включва новини на техни приятели и познати, продукти, услуги и в това число – реклами. Интернет рекламата набира скорост в последните години, като тук трябва да споменем както Google AdWords, реклами в LinkedIn, а от скоро и все по-развиващата се реклама във Facebook. Сравнена с офлайн методите са реклама – тя е в пъти по-надеждна, достига директно до интересуващият се потребител и отвежда към вашия сайт и точната страница на рекламирания продукт. В тази статия ще разгледаме основните предимства и недостатъци на интернет рекламата, така че ако се колебаете дали да пристъпите в сферата на онлайн рекламирането, то се надяваме да бъдем полезни във взимането на това решение.

Предимствата

  1. Насочване на рекламата, таргетиране и достигане до целевата аудитория

Офлайн рекламните канали неуспяват да издържат сравнение с обхвата на аудиторията, който предлага интернет. В допълнение рекламирането в мрежата измества изключително популярното преди рекламиране в медиите – телевизия, радио, вестници и списания. Днес интернет е мястото, където четем новини, гледаме филми, пускаме си и телевизия, посещаваме цели онлайн списания. Тези, които преди са разчитали на телевизията, за да рекламират своите продукти, днес масово залагат на интернет рекламата именно заради по-точното таргетиране на целева аудитория. Един от главните принципи на онлайн рекламата е, че толкова по-успешна е тя, колкото по-точно е насочена. Интернет ви позволява да изберете канали, които покриват вашата целева аудитория – от сайтове във вашата ниша, до онлайн портал с по-широк обхват.

  1. Висока ефективност

Това предимство на интернет рекламата е свързано не само с правилното насочване, но и с възможността за по-бързото и лесно създаване на рекламата. Онлайн рекламирането позволява да създадете и по-комплексна и интересна реклама (напр. банери, обработени на фотошоп), но в повечето случаи е по-лесен и по-бърз вариант в сравнение в създаването и разпространяването на рекламни материали при офлайн метода. В допълнение, бързото настройване и пускане на реклама в утвърден канал, който има налична качествена аудитория, дава огромно предимство от статистически данни за анализ на маркетолога.

  1. Проучвания

Прецизната информация и статистически данни за търсенията и рекламите, които предоставя Google AdWords, а също и Facebook, позволяват изготвянето на детайлни анализи във връзка с вашата целева аудитория. Възможността да следите пътя, който изминава потребителят докато финализира своята поръчка на вашия сайт, позволява да оптимизирате този процес за повече поръчки. Едно от главните предимства на онлайн маркетинга е именно възможността да изучавате в детайл ефективността на рекламата, за нейното по-добро оптимизиране и оттам – намаляване на разходите за реклама и увеличаване на приходите от продажби.

  1. Премерени разходи и неограничени възможности

Трябва да спомнем и факта, че благодарение на лесното управление на реклами, широкият обхват и силно конкурентната среда, която представлява интернет,  разходите за реклама в мрежата са в пъти по-ниски в сравнение с разходите за офлайн реклама. В допълнение – в интернет не сте ограничени като време на рекламиране, а цената за реклама не зависи от това на коя страница на списанието или вестника е поместена. Можете да си позволите разходи за реклама в интернет, които да се впишат в отделения за целта бюджет.

  1. Метод за предаване на информация

Развитието на дигиталните технологии открива огромни възможности за маркетолога и рекламираните от него продукти и/или услуги. Модерните информационни технологии позволяват създаването на 3D презентации, в които можете да разкажете в детайл за вашия бизнес, както и да добавите онлайн калкулатори; да позволите безплатен тестови период на платена услуга и пр. Способността да анализирате данните, предоставени от Google AdWords или Facebook или друга платформа за реклама, ще ви позволи да подобрите и оптимизирате представянето на вашите реклами.

Недостатъци

За да бъдем коректни, освен предимствата на онлайн рекламата, е редно да споменем и за недостатъците, които има тя. На първо място ще отбележим все още разпространеното недоверие на потребителите към идеята за онлайн пазаруване. Интернет е свободно пространство, където можете да попаднете и на измамни сайтове. С времето обаче все повече и повече хора се престрашават да пазаруват онлайн и се радват на предимството да получат покупките на входната врата вкъщи. Все по-разпространени стават и SSL сертификатите за електронни магазини, които осигуряват защита на банковите плащания и данните на банковите карти при пазаруване онлайн.

Друг недостатък на интернет рекламата е високата конкуренция, както и широката гама от предлагани продукти и услуги. По този начин става все по-трудно и сложно за маркетолога да определи потенциалния избор на потребителя.

Не на последно място – увеличаващият се брой реклами в интернет потикват потребителите да спрат да ги забелязват . Това също намалява резултатите на рекламните кампании.

Comments are closed.