Маркето(б)лог

4 полезни растителни мазнини за човешкия организъм

Home  >>  Здравословно хранене  >>  4 полезни растителни мазнини за човешкия организъм

4 полезни растителни мазнини за човешкия организъм

On януари 17, 2017, Posted by , In Здравословно хранене, With Коментарите са изключени за 4 полезни растителни мазнини за човешкия организъм

В повечето случаи рецептите за здравословно хранене приоритизират животинските мазнини – свинска мас, краве масло и др. алтернативни на растителните мазнини масла. Маслата от ядки и растителните масла обикновено не се препоръчват, тъй като повишават нивото на Омега 6 в организма. Към това ще добавим още, че продуктите с растителни мазнини обикновено се купуват по-рядко и застояват по рафтовете в магазина (винаги проверявайте срока на годност!).

Все пак, приемът на растителни мазнини не бива да се ограничава напълно. Важно за организма е кокосовото масло, което действа здравословно. Не бива да пропускаме зехтина, който има високо съдържание на антиоксиданти и е естествена добавка към почти всяка храна на масата.

Слънчогледовото и кокосовото масло са изключително питателни. Към тях ще добавим още 4 растителни масла, които подпомагат организма и имунната система, а освен това, могат да бъдат и нестандартно допълнение към вашия хранителен режим.

Масло от макадамия

%d0%bc%d0%b0%d0%ba%d0%b0%d0%b4%d0%b0%d0%bc%d0%b8%d1%8f

Макадамията често се препоръчва заради високия състав на мастни киселини в сравнение с количеството им в другите видове ядки. Маслото от макадамия съдържа повече ненаситени мазнини, по което се различава качествено от останалите масла от ядки. Маслото от макадамия често се използва за овкусяване на салати, като придава лек, изтънчен вкус. Също така се препоръчва като съставка при приготвянето на домашна майонеза. Вместо да добавяте зехтин или други животински мазнини, които правят майонезата тежка, маслото от макадамия ще придаде нов вкус, на който несъмнено ще се насладите.

Червено палмово масло

93639-07-palmovo-maslo3-resize660

Червеното палмово масло е богато на наситени растителни мазнини (50% наситени, 37% мононнаситени). Маслото е богато на хранителни вещества, витамин Е, както и на различни антиоксиданти, включително бета-каротини, които придават така характерния червен цвят.

Нерафинираното червено палмово масло също така има силен вкус, който някои хора обичат много, а други не могат да понасят. Можете да закупите рафинирано червено палмово масло, което не е толкова наситено и има по-слаб червен цвят.

Масло от авокадо

yak-vikoristovuvati-maslo-avokado-dlya-volossya_372

Маслото от авокадо е богато на мононенаситени мазнини – 70%, като съдържа едва 12% наситени. Студено пресованото масло от авокадо има високо съдържание на антиоксиданти, които придават ярко зелен цвят и забележим специфичен аромат. Ако предпочитате да готвите с ненаситени мазнини, то маслото от авокадо е за вас. Често професионалните готвачи го използват за направата на майонеза (подобно на маслото от макадамия, маслото от авокадо прави майонезата „лека“). Също така, се използва при гурме ястията.

Маслото от авокадо е известно също и като козметична съставка в продуктие за красота. Маслото се абсорбира бързо и лесно от кожата, като прониква надълбоко и я подхранва.

Какаово масло

cocoa_butter

Какаовото масло е по-познато като съставка на хидратиращите лосиони и кремове за лице. Също така, маслото от какао е есенцията, с която се прави шоколад. То има богата и вкусна текстура. Можете да го прибавяте към всеки домашен сладкиш, с който да зарадвате семейството вкъщи. Какаовото масло съдържа 60% наситени мазнини, 33% ненаситени. Съдържа още витамини Е и К, макар и в по-малки количества. Недостатъкът при готвенето с какаово масло е, че излиза доста скъпо.

Comments are closed.